က်န္ေတာ္ဆြီဒိန္ကို ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ေရာက္ေတ။ ယင္းေနာက္ပိုင္မွာ AASYC က
အတြင္းေရးမႈပံုစံနန္႔ ဖြဲ႔စည္းလိုက္ေတ Statement တေစာင္ထြက္လာေရ။
ေအာင္မင္းဦးက အတြင္းေရမႈနီရာယူထားစြာကို တြိလိုက္ရေရ။ ေအပံုစံကို
ကိုေက်ာ္ေက်ာ္ေလ့ က်င့္သံုးခေရ။ AASYC မဖြဲ႔စည္းခင္ တႏွစ္အလိုေလာက္က Arakan
Student Congress (ASC) ကို ေအစနစ္နန္႔ ဖြဲ႔စည္းခေရ။ သူ႔အေၾကာင္းျပခ်က္က
ကမၻာမွာအင္အားအႀကီးဆံုးအဖြဲ႔ျဖစ ္ေတ
UN ကုိ အတြင္းေရးမႈစနစ္နန္႔ဖြဲ႔ထားေရ။ ေအစနစ္စြာေရ
အာဏာပါ၀ါနန္႔နီရာထိုင္ခုန္ကို ညီမွ်စီေရလို႔ အစည္းေ၀မွာ ယွင္းျပေရ။ အမွန္က
ေအဖြဲ႔စည္းပံုစနစ္ကို က်င့္သံုးရျခင္းေရ တျခားလူတိကို ထိမ္းခ်ဳပ္ခ်င္လို႔။
တနည္းေျပာရေက သူ႔အထက္မွာ တေယာက္ကိုေလ့ နီရာမပီးခ်င္လို႔ အခ်ိဳသတ္ၿပီးေက
အဏာထိုင္ခုန္ကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားစြာ ျဖစ္ေတ။ ေအာင္မင္းဦး
ဇာေလာက္ညာဏ္မ်ားနီေလဆိုစြာကို AASYC ကို အတြင္းေရးမႈစနစ္နန္႔
ဖြဲ႔စည္းလိုက္စြာက ေဖာ္ျပနီေရ။ သူ႔အထက္မွာ တေယာက္ေလ့ မဟိရဆိုေရ သေဘာဟိေရ။
အဖြဲ႔စည္း၏လုပ္ပိုင္ခြင့္ အရာရာတိုင္းကို သူတေယာက္တည္း ခ်ဳပ္ကိုင္ဖို႔ဆိုေရ
သေဘာဟိေရ။
ဥပမာ အဖြဲ႔စည္းတခုထူေထာင္ရာမွာ ဥကၠဌ၊ အတြင္းေရမႈစနစ္နန္႔ဖြဲ႔စည္းလိုက ္ေက
အတြင္းေရးမႈျဖစ္ေတလူက ခစ္ပညာတတ္တိက နီရာရတတ္ကတ္ပါေရ။ ေအနီရာမွာ
အလုပ္အမ်ားဆံုး လုပ္ရေရလူျဖစ္လို႔ ပညာတတ္ေတလူတိကို ဦးစားပီးေလ့ ဟိေရ။
သူ႔ထက္ပညာအရည္ျခင္းနည္းေရလူကို သူ႔အထက္က ဥကၠဌာရာထူးကို မပီးခ်င္၊ မျမင္ခ်င္၊
မလိုစီခ်င္ ျဖစ္လာလို႔ အတြင္းေရမႈစနစ္ကို က်င့္သံုးလားေရလို႔
က်န္ေတာ္ယူဆပါေရ။
ေအင္မင္းဦး ဆြီဒိန္ကိုေရာက္လာေရ။ က်န္ေတာ္နန္႔တြိခ်င္ေရလို႔ ဆက္သြယ္လာေရ။ လားတြိလိုက္ပါေရ။ ဇာပင္ေျပာေျပာ AASYC စီကို မၿပိဳပ်က္လားရေအာင္ထိမ္းထားဖို႔ ၊ ႏိုင္ငံေရးမွာ အလြန္ေပၚပ်ဴလာျဖစ္ဖို႔ မႀကိဳးစားသင့္၊ မ မလိုက္ဖို႔၊ ဖဲသာအခ်ဳပ္ခ်က္ မျဖစ္စီဖို႔၊ အဖြဲ႔စည္း၏လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာကိ ု
တေယာက္တည္းထိမ္ခ်ဳပ္ မထားဖို႔ အၾကံျပဳလိုက္တ။ စာအုပ္စာပီတိထုတ္ေက
ရခိုင္ပိုင္ရြီးသားကတ္ဖို႔ တိုက္တြန္းလိုက္ေတ။ ေနာက္တခု
ေဂါင္းေဆာင္ကိုေမွ်ာ္မနီကဲ့။ ကိုယ္ကိုတိုင္ ေဂါင္းေဆာင္ျဖစ္နီေရပိုင္
ေနာက္လိုက္ေလ့ျဖစ္နီေရလို႔ အားပီးလိုက္တ။ ေဂါင္းေဆာင္ဆိုစြာ
သတ္သတ္ေပၚထြက္လာစြာ မဟုတ္။ လုပ္ယင္းကိုင္ယင္းနန္႔ ေဂါင္းေဆာင္ျဖစ္လာကတ္ေတ
လူတိက်ဲပ်ာ..။ ႀကိဳးစားၿပီးေက လုပ္လီကတ္။
ယင္းေနာက္ ေကာင္းမၾကာခင္ ၀င္းေအာင္ဆြီဒိန္ကိုေရာက္လာေရ။ တြိခ်င္ေရဆိုလို႔ လားတြိျဖစ္ေတ။ အားပီးစကားတိနန္႔ ဆက္လက္လုပ္လားကတ္ဖို႔ အားပီးလိုက္ေတ။ AASYC မွာ ျပန္၀င္လုပ္ဖို႔က လံုး၀မျဖစ္ႏိုင္ပ်ာ။ တျခားနည္းလမ္းတိနန္႔ရာ လုပ္လီဖို႔ပ်ာ ေျပာေရ။ ေယေကေလ့ မွားနီေရျမင္ေက ၀ိုင္း၀န္႔ေထာက္ျပကတ္ရဖို႔။ လက္ခံဖို႔၊ မခံဖို႔က ယင္းသူရို႔အပိုင္း။ ျမင္ေကေထာက္ျပရဖို႔စြာက ကိုယ္တာ၀န္လို႔ ေျပာျပလိုက္ေတ။
က်န္ေတာ္ရို႔ AASYC မွာ ေနာက္ပိုင္းေရာက္လာေရ လူငယ္ေက်ာင္းသားတိေရ ေကာင္းေတာ္ကတ္ပါေရ။ ကခ်င္ေဒသကိုေရာက္လားေရ ေက်ာင္းသားတိေလ့ ေကာင္းေတာ္ကတ္ပါေရ။ က်န္ေတာ္ရို႔ စတင္ထူေထာင္ခေရ ေက်ာင္းသားလူငယ္တိထက္ ေတာ္ကတ္ပါေရ။ ခစ္ပညာကိုေလ့ တတ္ေျမာက္ကတ္ေတ။ ခစ္နန္႔အညီေတြးေခၚတတ္ကတ္ေတ။ လူ၀င္ဆန္႔ေရ လူငယ္ေက်ာင္းသားတိ မ်ားေရ။ ေယေကေလ့ အုပ္စုဖြဲ႔ၿပီးေက ေဖၚခ်ိဳးေပၚပ်ဴလာဖက္ကို လိုက္လားကတ္ေတခါ AASYC ေလ့ တစစီပ်က္ထြက္လားပါေရ။ သံေယာစိုင္ဇာေလာက္ႀကီးမားေလဆိုစ ြာ ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ထူေထာင္ခေရ လူတိကရာ ခံစားတတ္ဖို႔။ နားလည္တတ္ပါဖို႔။
ဆက္ပါေမ
က်န္းမာခ်မ္းသာကတ္ပါစီ
ခိုင္ျမသိန္း (ေခ်ာင္းသာႀကီး)
ဥပမာ အဖြဲ႔စည္းတခုထူေထာင္ရာမွာ ဥကၠဌ၊ အတြင္းေရမႈစနစ္နန္႔ဖြဲ႔စည္းလိုက
ေအင္မင္းဦး ဆြီဒိန္ကိုေရာက္လာေရ။ က်န္ေတာ္နန္႔တြိခ်င္ေရလို႔ ဆက္သြယ္လာေရ။ လားတြိလိုက္ပါေရ။ ဇာပင္ေျပာေျပာ AASYC စီကို မၿပိဳပ်က္လားရေအာင္ထိမ္းထားဖို႔
ယင္းေနာက္ ေကာင္းမၾကာခင္ ၀င္းေအာင္ဆြီဒိန္ကိုေရာက္လာေရ။ တြိခ်င္ေရဆိုလို႔ လားတြိျဖစ္ေတ။ အားပီးစကားတိနန္႔ ဆက္လက္လုပ္လားကတ္ဖို႔ အားပီးလိုက္ေတ။ AASYC မွာ ျပန္၀င္လုပ္ဖို႔က လံုး၀မျဖစ္ႏိုင္ပ်ာ။ တျခားနည္းလမ္းတိနန္႔ရာ လုပ္လီဖို႔ပ်ာ ေျပာေရ။ ေယေကေလ့ မွားနီေရျမင္ေက ၀ိုင္း၀န္႔ေထာက္ျပကတ္ရဖို႔။ လက္ခံဖို႔၊ မခံဖို႔က ယင္းသူရို႔အပိုင္း။ ျမင္ေကေထာက္ျပရဖို႔စြာက ကိုယ္တာ၀န္လို႔ ေျပာျပလိုက္ေတ။
က်န္ေတာ္ရို႔ AASYC မွာ ေနာက္ပိုင္းေရာက္လာေရ လူငယ္ေက်ာင္းသားတိေရ ေကာင္းေတာ္ကတ္ပါေရ။ ကခ်င္ေဒသကိုေရာက္လားေရ ေက်ာင္းသားတိေလ့ ေကာင္းေတာ္ကတ္ပါေရ။ က်န္ေတာ္ရို႔ စတင္ထူေထာင္ခေရ ေက်ာင္းသားလူငယ္တိထက္ ေတာ္ကတ္ပါေရ။ ခစ္ပညာကိုေလ့ တတ္ေျမာက္ကတ္ေတ။ ခစ္နန္႔အညီေတြးေခၚတတ္ကတ္ေတ။ လူ၀င္ဆန္႔ေရ လူငယ္ေက်ာင္းသားတိ မ်ားေရ။ ေယေကေလ့ အုပ္စုဖြဲ႔ၿပီးေက ေဖၚခ်ိဳးေပၚပ်ဴလာဖက္ကို လိုက္လားကတ္ေတခါ AASYC ေလ့ တစစီပ်က္ထြက္လားပါေရ။ သံေယာစိုင္ဇာေလာက္ႀကီးမားေလဆိုစ
ဆက္ပါေမ
က်န္းမာခ်မ္းသာကတ္ပါစီ
ခိုင္ျမသိန္း (ေခ်ာင္းသာႀကီး)
No comments:
Post a Comment