၀ပ္အိပ္နီေသာေဒလီ
“အို……နယူေဒလီ….နယူေဒလီ…..” စိတ္ထဲ ရည္ရြယ္ခ်က္မဟိဘဲ ျဗဳန္းဒိုင္းနီရာယူလိုက္၏။ လီယိုင္ပ်ံမွန္ျပတင္းေပါက္မွ ပထ၀ီၿမီႀကီး၌၀ပ္လ်က္ဟိနီေသာ နယူေဒလီၿမိဳ႔အား ေပေသာင္းခ်ီအျမင့္မွ လွမ္းျမင္နီရ၏။ ႏွစ္ေပါင္းတဆယ္ေက်ာ္နီထိုင္ခေသာ နယူးေဒလီၿမိဳ႔သည္ မြီးရပ္ၿမီမဟုတ္ေသာ္ေလ့ ခ်က္ျမႇဳတ္ၿမီအလား ေအာက္မိ့တမ္းတတတ္၏။ နယူေဒလီသို႔ျပန္ခ်င္ေသာ စိတ္အာသီသမ်ားႏွင့္ ေလးႏွစ္နိီးပါး ေထာင္ထဲဒုကၡေ၀ဒနာခံစားနီခရ၏။ လုပ္ေဖၚကိုင္ဖက္၊ သူငယ္ခ်င္းအေပါင္းအသင္းမ်ား ဆက္လက္ဟိနီလီၾကယင့္လား သို႔မဟုတ္ တျခားတျခားႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ရႊိ႔ေျပာင္းနီထိုင္လားခကတ္ပ်ာလား ဟူ၍ကား တစံုတရာမသိရေခ်။ မိမိရို႔အား ေထာင္တြင္းသို႔ ေထာင္၀င္စာလာတြိ႔သူ ဆရာဦးခိန္ေမာင္ကလြဲလို႔ ဇာသူတဦးတေယာက္ကမွ် လာေရာက္သတင္းမီးျမန္းမႈ မဟိၾကေသာ္လည္း မိတ္ေဆြ၊ သူငယ္ခ်င္း၊ အေပါင္းအသင္း၊ လုပ္ေဖၚကိုင္ဖက္ စိတ္ဓါတ္စိတ္ထားကား ေျပာင္လွဲလားမည္မထင္။
တခါတခါ ရန္ျဖစ္ၾက၊ တခါတခါမွာေလ့ အသက္ကိုထိ ရည္စူး၍ ရန္ျဖစ္ၾက၊ ဒါဏ္ရာရ ဆီး႐ံုတင္ၾကရသည့္ အႀကိမ္ကေလ့ မနည္း။ ကိုယ္သတ္ၿပီး ကိုယ္ကိုတိုင္ အသတ္ခံရသူကို ဆီးတင္ပီးရစြာေလ့ ဇာႏွစ္ခါ။ အိမ္ကႏွင္ခ်လို႔ အထုပ္ေခ်ကိုထမ္းလို႔ ဆင္းပီးရစြာေလ့ တမ်ိဳး၀မ္းနည္းဖို႔ အလြန္ေေကာင္း၏။ တခါတခါ အတူနီထိုင္ၾက၊ ခြင့္လႊတ္တတ္ေတ အျဖစ္ပ်က္တိကေလ့ အမ်ားအျပားဟိၾက၏။
မူးယစ္ဆီး၀ါးစြဲလို႔ အိမ္ေပ်ာက္ေတလူတိကေလ့ တပံုဟိၾက၏။ ကူးစားမရေရ ေရာဂါစြဲေလာက္ေအာင္ထိ ဘ၀ပ်က္သူကား မဟိၾကပါ။ တခါတေလ ကူညီႏိုင္ၾကေသာ္ေလ တခါတေလ ေယွာင္နီတတ္ၾက၏။ မူးယစ္ဆီးစြဲ႔နီေသာလူတိက စကားေျပာ အလြန္ေကာင္းၾက၏။ ႏႈတ္ခ်ိဳၾက၏။ နား၀င္ခ်ိဳေအာင္ေျပာတတ္ၾက၏။ ေယေကေလ့ ထမင္းတနပ္စာအတြက္သာ ျဖစ္တတ္ၾက၏။ ႏိုင္ငံေရး၊ အမ်ိဳးသားေရအတြက္ဆိုေက စိတ္၀င္တစား ေျပာဆိုေဆြးေႏြးေရလို႔ တခါမဟိ။ အစည္းေ၀းၿပီးလားေက သူရာလူစြမ္းေကာင္း သံုးသပ္ေသဖန္ျပထားစြာေခ်တိက နားထဲကမက်ႏိုင္ေအာင္ နားေထာင္းလို႔ အလြန္ေကာင္း၏။
မိဘညီအစ္ကိုယ္ေမာင္ႏွစ္မ႐ို႔နန္႔ခြဲၿပီး တိုင္းတပါးမွာ အတူနီထိုင္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တိကို ညီအစ္ကိုယ္အရင္းအသွ်ာတိကိုထက္ ခ်စ္ၾက၏။ တခုခုျဖစ္လို႔ ကူညီၾကရေက အသက္စြန္႔လို႔ ကူညီၾက၏။ လူမ်ိဳးေလ့ ခြဲျခားႏိုင္ပံုမေပၚ။ ေက်ာင္းသားဆိုေရ အသိစိတ္ဓါတ္နန္႔၊ ဒီမိုကေရစီဆိုေရ အသိစိတ္ဓါတ္နန္႔ ကူညီၾကသည္ကို တြိ႔ရ၏။ သို႔ေသာ္လည္း အမ်ိဳးသားေရးဆိုေရ ေဂါင္းစည္းေအာက္ကိုေရာက္လာလ်င္ အလွပလွ ရန္သူစိတ္ထားၾက၏။ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ မျပဳက်င့္ၾကေသာ္လည့္ စိတ္ထဲမွာကား အလြန္နက္ခ်ိဳင့္ေသာ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓါတ္တိကို တြိ႔ျမင္ၾကရ၏။ ခ်စ္ဖို႔အလြန္ေကာင္းေရ အက်င့္စ႐ိုက္ေခ်တိကို ပီးပီျပင္ျပင္ တြိ႔ျမင္ရ၏။ တန္ဘိုးမျဖတ္ႏိုင္ေရ ဘ၀အတြိ္႔အၾကံဳတိ ျဖစ္နီၾက၏။ ၀မ္းနည္းပက္လက္ေခ် စိုင္စားနီယင္း ၀ပ္အိပ္နီေသာေဒလီၿမိဳ႔ကို လီယိုင္ျပတင္းေပါက္က ေယွာင္းၾကည္နီ၏။
ေဒလီၿမိဳႀကီးသည္ အိႏၵိယသမိုင္း၀င္ျမစ္ႀကီးမ်ားအနက္ ျမစ္ႀကီးတစင္ျဖစ္ေသာ ယမူနာျမစ္အား ႏွစ္ဖက္ခြအိပ္လ်က္ သူ၏သြီးေၾကာသဖြယ္ခ်ဳပ္ခ်က္္ခတ္နီေသာ ကားလမ္းမတိနန္႔ ျမင္ကြင္းက အလြန္လွပ၏။ ရင္ထဲမွာ အီျမသလိုလို ခံစားရမိ၏။ တခ်ိန္က ဟိႏၵဳတ္မေခ်တိအလွကို မ်က္စိျပဴးထြက္ေအာင္ ၾကည့္ခကတ္ေတ က်န္ေတာ္႐ို႔ဘ၀တိ လႈိက္ကာတခ်ပ္ခ်ထားေရပိုင္ ခံစားရ၏။ ဟိႏၵဴလူမ်ိဳးတိမွာ အရပ္ျမင့္၊ အသား ညိဳ၊ မဲ၊ ၀ါ ေရာင္ျဖစ္ၿပီးေက သူ႐ို႔ကိုသူ႐ို႔ ကမၻာမွာ အျမင့္ဆံုးလူသားအျဖစ္ ခံယူၾက၏။ တခ်ိဳ႔မွာလည့္ မဟာဒုတ္လို႔ေခၚေသာ အတည္တက်နီထိုင္ျခင္းမဟိဘဲ ထိုေျပာင္ေဒေျပာင္ နီထိုင္ေရလူတိလည့္ ဟိၾက၏။ ေအကုေခါတ္မွာ သူ႐ို႔ကို လမ္းေဘးက ”ေဂ်ာ္ကီ“ လို႔ ေခၚၾက၏။ တခ်ိဳမွာလည့္ နာလာေျမာင္းပုတ္ကို ကိုးကြယ္ၾက၏။ ဘာသာေရးကြဲျပားမႈနန္႔ေျပာရလွ်င္ အိႏၵိယကို ဇာႏိုင္ငံလည့္လိုက္မွီမည္ မထင္။ ယင္းကဲ့သို႔ ဘာသာေရးကြဲျပားသကဲ့သို႔ ဇာတ္နိပ္ဇာတ္ျမင့္လည့္ ယင္းထက္ပိုလို႔ ကြဲျပားၾကသည့္ဟု ဆိုႏိုင္၏။ အျမင့္ဆံုးဇာတ္မွာ ျဗန္ေမာင္းဇာတ္ပင္ျဖစ္၏။ ဘာသာေရအယူသည္းသိမ္စြာမွာလည့္ ေအလူမ်ိဳးကဲ့သို႔ မဟိ။ ယင္းေၾကာင္း မူဆလင္ဘုရင္တိ ေခါတ္ေပါင္းေေျမာက္မ်ားစြာ သိမ္းပိုက္အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ခေသာ္လည့္ ဟိႏၵဴအယူ၀ါဒကို စြဲၿမဲစြာဆုပ္ကိုင္ထားႏိုင္ခေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္၏။
ဟိႏၵဴမေခ်တိ အပ်ိဳရြယ္မွာ ၾကည့္လို႔အလြန္လွ၏။ ပ်ိဳရြယ္လြန္လာလွ်င္ သွ်ာရီ၀တ္ႏွင့္အိမ္ေထာင္သည္မ႐ို႔အလွကလည့္ ကိႏၵရီမ႐ို႔ကဲ့သို အိျႏၵရည္ဟိၾက၏။ ယိုင္ေက်းမႈကေလ့ အလြန္ရွိက်ေသာလူမ်ိဳးျဖစ္နီခါ သူ႐ို႔လႈပ္ယွားမႈတိုင္းသည္ အလြန္က်က္သရည္ႏွင့္ ျပည့္စံု၏။ က်န္ေတာ္အၾကစ္ဆံုးကိုေျပာပါဆိုလ်င္ ဟိႏၵဴ႐ိုးရာ၀တ္စံုကို ၀တ္လ်က္၊ ႏွဖူးမွာလည္းအနီကြက္ေခ်တကြက္ ကြက္လို႔ လမ္းေလွ်ာက္နီေသာ ဟိႏၵဴမေခ်တိ၏ အမူအယာကို စြဲမက္သည္သာမက ဘ၀ႏွင့္အမွ်မက္ေမာပါ၏လို႔ ေျပာရမည္ျဖစ္၏။
ေနာက္တခု အံ့ၾသဖို႔ အလြန္ေကာင္း၏။ အဂၤလိပ္တိ အိႏၵိယကို လြတ္လပ္ေရးပီးရန္ အစျပဳလာေသာအခါ မဟတၱမဂႏၵီ၏ႏိုင္ငံေရးပါးနပ္မႈေၾကာင့္ အိႏၵိယတိုက္ႀကီး ဟိႏၵဴလက္ထဲျပန္ေရာက္လာေအာင္ ႀကိဳးစားခသည္မွာ ကမၻာကၾသခ်ေလာက္ရေအာင္ ႏိုင္ငံေရးပရိယယ္ ကၽြမ္းက်င္၏ဟု ဆိုရမည္။ အဂၤလိပ္တိ အိႏၵိယတိုက္ႀကီးကို သိမ္းယူခစိုင္က မူဆလင္ဘုရင္လက္ထဲက ျဖစ္၏။ ကိုလိုနီ႐ို႔သေဘာသဘာ၀အရ ဇာသူလက္ကသိမ္းယခေလ ယင္းလူလက္ထဲသို႔ ျပန္အပ္ရသည့္ လကၡဏာဟိပံုေပၚ၏။ သို႔ေသာ္လည့္ ျပန္အပ္ရန္လုပ္လာေသာအခါမွာ မူဆလင္းေဂါင္းေဆာင္တိကို (လက္ဟိ) ပါကိစၥတန္ႏိုင္ငံကို လြတ္လပ္ေရး ခြဲယူစီၿပီး အိႏၵိယတိုက္ႀကီးကို ဟိႏၵဴလက္ထဲျပန္ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားခသည္မွာ မဟတၱမဂႏၵီႏွင့္ ဟိႏၵဴေဂါင္းေဆာင္႐ို႔၏ ထူးျခားေသာႏိုင္ငံေရးလႈပ္ယွားမႈ တရပ္ပင္ ျဖစ္၏။ ဤအခ်က္ကို ရခိုင့္ႏိုင္ငံေရးေဂါင္းေဆာင္းႀကီးတိ အရိပ္က်ခပံုမေပၚ။
ယင္းေၾကာင့္္ ရခိုင့္ႏိုင္ငံေရး၊ ေတာ္လွန္းေဂါင္းေဆာင္ႀကီး႐ို႔ကို ေခါတ္ရီစီးေၾကာင္းကို လိုက္မမွီေသာေဂါင္းေဆာင္မ်ားဟု က်န္ေတာ္ယူဆသည္။ ႏိုင္ငံေရးထိုးစစ္မဆင္တတ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးေဂါင္းေဆာင္မ်ားဟု ယူဆမိသည္။ သို႔ေသာ္ ေခါတ္ရီစီးေၾကာင္းကို လိုက္မွီေသာ ပုဂၢိဳလ္တေယာက္ေယာက္ ေပၚေပါက္လာပါက ယင္းပုဂၢိဳလ္အား သူ႐ို႔၏ေနာက္လိုက္ျဖစ္လာစီရန္၊ သို႔မဟုတ္ သူရို႔၏လက္ကိုင္တုတ္ျဖစ္လာစီရန္ ၀ိုင္လုႀကိဳးစားၾက၏။ ထိ္ုကဲ့သို႔ မျဖစ္လာလ်င္ကား ၀ိုင္ပယ္ရန္ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾက၏။ ဤသည္မွာ ရခိုင့္ပညာတတ္မ်ိဳးခ်စ္လူတန္းစားႏွင့္ ရခိုင့္ပညာမတတ္မ်ိဳးခ်စ္လူတန္းစာ ကြာဟနီမႈတရပ္ကို ေအနိထ္ိျမင္တြိ႔ျခင္းျဖစ္၏။
ငါ…ေအေဒလီၿမိဳ႔ကို ဇာပိုင္ေရာက္ပါလတ္ေလခ်င့္…..အေတြးက ကန္႔လန္႔ျဖတ္ၿပီး ၀င္ပါလတ္၏။ ေဒလီၿမိဳ႔ကိုေရာက္ဖို႔ ေမဇူးရမ္းမွာ (Mizoram, one of states of India) ငါ သံုးႏွစ္နီပါး နီခသိမ့္ေရမလားကု……အေတြးတိက ဇာကိုေတြးလို႔ ေတြးရမွန္းမသိေအာင္ ၀င္လာၾက၏။ ဇာပင္ေျပာေျပာ ေမဇူရမ္းကို ပိုက္လိုက္လို႔မရ။ ၀ဲပပိုက္လိုက္က မရ။
ခိုင္ျမသိန္း (ေခ်ာင္သာႀကီး)
Glada Hudik
“အို……နယူေဒလီ….နယူေဒလီ…..” စိတ္ထဲ ရည္ရြယ္ခ်က္မဟိဘဲ ျဗဳန္းဒိုင္းနီရာယူလိုက္၏။ လီယိုင္ပ်ံမွန္ျပတင္းေပါက္မွ ပထ၀ီၿမီႀကီး၌၀ပ္လ်က္ဟိနီေသာ နယူေဒလီၿမိဳ႔အား ေပေသာင္းခ်ီအျမင့္မွ လွမ္းျမင္နီရ၏။ ႏွစ္ေပါင္းတဆယ္ေက်ာ္နီထိုင္ခေသာ နယူးေဒလီၿမိဳ႔သည္ မြီးရပ္ၿမီမဟုတ္ေသာ္ေလ့ ခ်က္ျမႇဳတ္ၿမီအလား ေအာက္မိ့တမ္းတတတ္၏။ နယူေဒလီသို႔ျပန္ခ်င္ေသာ စိတ္အာသီသမ်ားႏွင့္ ေလးႏွစ္နိီးပါး ေထာင္ထဲဒုကၡေ၀ဒနာခံစားနီခရ၏။ လုပ္ေဖၚကိုင္ဖက္၊ သူငယ္ခ်င္းအေပါင္းအသင္းမ်ား ဆက္လက္ဟိနီလီၾကယင့္လား သို႔မဟုတ္ တျခားတျခားႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ရႊိ႔ေျပာင္းနီထိုင္လားခကတ္ပ်ာလား ဟူ၍ကား တစံုတရာမသိရေခ်။ မိမိရို႔အား ေထာင္တြင္းသို႔ ေထာင္၀င္စာလာတြိ႔သူ ဆရာဦးခိန္ေမာင္ကလြဲလို႔ ဇာသူတဦးတေယာက္ကမွ် လာေရာက္သတင္းမီးျမန္းမႈ မဟိၾကေသာ္လည္း မိတ္ေဆြ၊ သူငယ္ခ်င္း၊ အေပါင္းအသင္း၊ လုပ္ေဖၚကိုင္ဖက္ စိတ္ဓါတ္စိတ္ထားကား ေျပာင္လွဲလားမည္မထင္။
တခါတခါ ရန္ျဖစ္ၾက၊ တခါတခါမွာေလ့ အသက္ကိုထိ ရည္စူး၍ ရန္ျဖစ္ၾက၊ ဒါဏ္ရာရ ဆီး႐ံုတင္ၾကရသည့္ အႀကိမ္ကေလ့ မနည္း။ ကိုယ္သတ္ၿပီး ကိုယ္ကိုတိုင္ အသတ္ခံရသူကို ဆီးတင္ပီးရစြာေလ့ ဇာႏွစ္ခါ။ အိမ္ကႏွင္ခ်လို႔ အထုပ္ေခ်ကိုထမ္းလို႔ ဆင္းပီးရစြာေလ့ တမ်ိဳး၀မ္းနည္းဖို႔ အလြန္ေေကာင္း၏။ တခါတခါ အတူနီထိုင္ၾက၊ ခြင့္လႊတ္တတ္ေတ အျဖစ္ပ်က္တိကေလ့ အမ်ားအျပားဟိၾက၏။
မူးယစ္ဆီး၀ါးစြဲလို႔ အိမ္ေပ်ာက္ေတလူတိကေလ့ တပံုဟိၾက၏။ ကူးစားမရေရ ေရာဂါစြဲေလာက္ေအာင္ထိ ဘ၀ပ်က္သူကား မဟိၾကပါ။ တခါတေလ ကူညီႏိုင္ၾကေသာ္ေလ တခါတေလ ေယွာင္နီတတ္ၾက၏။ မူးယစ္ဆီးစြဲ႔နီေသာလူတိက စကားေျပာ အလြန္ေကာင္းၾက၏။ ႏႈတ္ခ်ိဳၾက၏။ နား၀င္ခ်ိဳေအာင္ေျပာတတ္ၾက၏။ ေယေကေလ့ ထမင္းတနပ္စာအတြက္သာ ျဖစ္တတ္ၾက၏။ ႏိုင္ငံေရး၊ အမ်ိဳးသားေရအတြက္ဆိုေက စိတ္၀င္တစား ေျပာဆိုေဆြးေႏြးေရလို႔ တခါမဟိ။ အစည္းေ၀းၿပီးလားေက သူရာလူစြမ္းေကာင္း သံုးသပ္ေသဖန္ျပထားစြာေခ်တိက နားထဲကမက်ႏိုင္ေအာင္ နားေထာင္းလို႔ အလြန္ေကာင္း၏။
မိဘညီအစ္ကိုယ္ေမာင္ႏွစ္မ႐ို႔နန္႔ခြဲၿပီး တိုင္းတပါးမွာ အတူနီထိုင္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တိကို ညီအစ္ကိုယ္အရင္းအသွ်ာတိကိုထက္ ခ်စ္ၾက၏။ တခုခုျဖစ္လို႔ ကူညီၾကရေက အသက္စြန္႔လို႔ ကူညီၾက၏။ လူမ်ိဳးေလ့ ခြဲျခားႏိုင္ပံုမေပၚ။ ေက်ာင္းသားဆိုေရ အသိစိတ္ဓါတ္နန္႔၊ ဒီမိုကေရစီဆိုေရ အသိစိတ္ဓါတ္နန္႔ ကူညီၾကသည္ကို တြိ႔ရ၏။ သို႔ေသာ္လည္း အမ်ိဳးသားေရးဆိုေရ ေဂါင္းစည္းေအာက္ကိုေရာက္လာလ်င္ အလွပလွ ရန္သူစိတ္ထားၾက၏။ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ မျပဳက်င့္ၾကေသာ္လည့္ စိတ္ထဲမွာကား အလြန္နက္ခ်ိဳင့္ေသာ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓါတ္တိကို တြိ႔ျမင္ၾကရ၏။ ခ်စ္ဖို႔အလြန္ေကာင္းေရ အက်င့္စ႐ိုက္ေခ်တိကို ပီးပီျပင္ျပင္ တြိ႔ျမင္ရ၏။ တန္ဘိုးမျဖတ္ႏိုင္ေရ ဘ၀အတြိ္႔အၾကံဳတိ ျဖစ္နီၾက၏။ ၀မ္းနည္းပက္လက္ေခ် စိုင္စားနီယင္း ၀ပ္အိပ္နီေသာေဒလီၿမိဳ႔ကို လီယိုင္ျပတင္းေပါက္က ေယွာင္းၾကည္နီ၏။
ေဒလီၿမိဳႀကီးသည္ အိႏၵိယသမိုင္း၀င္ျမစ္ႀကီးမ်ားအနက္ ျမစ္ႀကီးတစင္ျဖစ္ေသာ ယမူနာျမစ္အား ႏွစ္ဖက္ခြအိပ္လ်က္ သူ၏သြီးေၾကာသဖြယ္ခ်ဳပ္ခ်က္္ခတ္နီေသာ ကားလမ္းမတိနန္႔ ျမင္ကြင္းက အလြန္လွပ၏။ ရင္ထဲမွာ အီျမသလိုလို ခံစားရမိ၏။ တခ်ိန္က ဟိႏၵဳတ္မေခ်တိအလွကို မ်က္စိျပဴးထြက္ေအာင္ ၾကည့္ခကတ္ေတ က်န္ေတာ္႐ို႔ဘ၀တိ လႈိက္ကာတခ်ပ္ခ်ထားေရပိုင္ ခံစားရ၏။ ဟိႏၵဴလူမ်ိဳးတိမွာ အရပ္ျမင့္၊ အသား ညိဳ၊ မဲ၊ ၀ါ ေရာင္ျဖစ္ၿပီးေက သူ႐ို႔ကိုသူ႐ို႔ ကမၻာမွာ အျမင့္ဆံုးလူသားအျဖစ္ ခံယူၾက၏။ တခ်ိဳ႔မွာလည့္ မဟာဒုတ္လို႔ေခၚေသာ အတည္တက်နီထိုင္ျခင္းမဟိဘဲ ထိုေျပာင္ေဒေျပာင္ နီထိုင္ေရလူတိလည့္ ဟိၾက၏။ ေအကုေခါတ္မွာ သူ႐ို႔ကို လမ္းေဘးက ”ေဂ်ာ္ကီ“ လို႔ ေခၚၾက၏။ တခ်ိဳမွာလည့္ နာလာေျမာင္းပုတ္ကို ကိုးကြယ္ၾက၏။ ဘာသာေရးကြဲျပားမႈနန္႔ေျပာရလွ်င္ အိႏၵိယကို ဇာႏိုင္ငံလည့္လိုက္မွီမည္ မထင္။ ယင္းကဲ့သို႔ ဘာသာေရးကြဲျပားသကဲ့သို႔ ဇာတ္နိပ္ဇာတ္ျမင့္လည့္ ယင္းထက္ပိုလို႔ ကြဲျပားၾကသည့္ဟု ဆိုႏိုင္၏။ အျမင့္ဆံုးဇာတ္မွာ ျဗန္ေမာင္းဇာတ္ပင္ျဖစ္၏။ ဘာသာေရအယူသည္းသိမ္စြာမွာလည့္ ေအလူမ်ိဳးကဲ့သို႔ မဟိ။ ယင္းေၾကာင္း မူဆလင္ဘုရင္တိ ေခါတ္ေပါင္းေေျမာက္မ်ားစြာ သိမ္းပိုက္အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ခေသာ္လည့္ ဟိႏၵဴအယူ၀ါဒကို စြဲၿမဲစြာဆုပ္ကိုင္ထားႏိုင္ခေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္၏။
ဟိႏၵဴမေခ်တိ အပ်ိဳရြယ္မွာ ၾကည့္လို႔အလြန္လွ၏။ ပ်ိဳရြယ္လြန္လာလွ်င္ သွ်ာရီ၀တ္ႏွင့္အိမ္ေထာင္သည္မ႐ို႔အလွကလည့္ ကိႏၵရီမ႐ို႔ကဲ့သို အိျႏၵရည္ဟိၾက၏။ ယိုင္ေက်းမႈကေလ့ အလြန္ရွိက်ေသာလူမ်ိဳးျဖစ္နီခါ သူ႐ို႔လႈပ္ယွားမႈတိုင္းသည္ အလြန္က်က္သရည္ႏွင့္ ျပည့္စံု၏။ က်န္ေတာ္အၾကစ္ဆံုးကိုေျပာပါဆိုလ်င္ ဟိႏၵဴ႐ိုးရာ၀တ္စံုကို ၀တ္လ်က္၊ ႏွဖူးမွာလည္းအနီကြက္ေခ်တကြက္ ကြက္လို႔ လမ္းေလွ်ာက္နီေသာ ဟိႏၵဴမေခ်တိ၏ အမူအယာကို စြဲမက္သည္သာမက ဘ၀ႏွင့္အမွ်မက္ေမာပါ၏လို႔ ေျပာရမည္ျဖစ္၏။
ေနာက္တခု အံ့ၾသဖို႔ အလြန္ေကာင္း၏။ အဂၤလိပ္တိ အိႏၵိယကို လြတ္လပ္ေရးပီးရန္ အစျပဳလာေသာအခါ မဟတၱမဂႏၵီ၏ႏိုင္ငံေရးပါးနပ္မႈေၾကာင့္ အိႏၵိယတိုက္ႀကီး ဟိႏၵဴလက္ထဲျပန္ေရာက္လာေအာင္ ႀကိဳးစားခသည္မွာ ကမၻာကၾသခ်ေလာက္ရေအာင္ ႏိုင္ငံေရးပရိယယ္ ကၽြမ္းက်င္၏ဟု ဆိုရမည္။ အဂၤလိပ္တိ အိႏၵိယတိုက္ႀကီးကို သိမ္းယူခစိုင္က မူဆလင္ဘုရင္လက္ထဲက ျဖစ္၏။ ကိုလိုနီ႐ို႔သေဘာသဘာ၀အရ ဇာသူလက္ကသိမ္းယခေလ ယင္းလူလက္ထဲသို႔ ျပန္အပ္ရသည့္ လကၡဏာဟိပံုေပၚ၏။ သို႔ေသာ္လည့္ ျပန္အပ္ရန္လုပ္လာေသာအခါမွာ မူဆလင္းေဂါင္းေဆာင္တိကို (လက္ဟိ) ပါကိစၥတန္ႏိုင္ငံကို လြတ္လပ္ေရး ခြဲယူစီၿပီး အိႏၵိယတိုက္ႀကီးကို ဟိႏၵဴလက္ထဲျပန္ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားခသည္မွာ မဟတၱမဂႏၵီႏွင့္ ဟိႏၵဴေဂါင္းေဆာင္႐ို႔၏ ထူးျခားေသာႏိုင္ငံေရးလႈပ္ယွားမႈ တရပ္ပင္ ျဖစ္၏။ ဤအခ်က္ကို ရခိုင့္ႏိုင္ငံေရးေဂါင္းေဆာင္းႀကီးတိ အရိပ္က်ခပံုမေပၚ။
ယင္းေၾကာင့္္ ရခိုင့္ႏိုင္ငံေရး၊ ေတာ္လွန္းေဂါင္းေဆာင္ႀကီး႐ို႔ကို ေခါတ္ရီစီးေၾကာင္းကို လိုက္မမွီေသာေဂါင္းေဆာင္မ်ားဟု က်န္ေတာ္ယူဆသည္။ ႏိုင္ငံေရးထိုးစစ္မဆင္တတ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးေဂါင္းေဆာင္မ်ားဟု ယူဆမိသည္။ သို႔ေသာ္ ေခါတ္ရီစီးေၾကာင္းကို လိုက္မွီေသာ ပုဂၢိဳလ္တေယာက္ေယာက္ ေပၚေပါက္လာပါက ယင္းပုဂၢိဳလ္အား သူ႐ို႔၏ေနာက္လိုက္ျဖစ္လာစီရန္၊ သို႔မဟုတ္ သူရို႔၏လက္ကိုင္တုတ္ျဖစ္လာစီရန္ ၀ိုင္လုႀကိဳးစားၾက၏။ ထိ္ုကဲ့သို႔ မျဖစ္လာလ်င္ကား ၀ိုင္ပယ္ရန္ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾက၏။ ဤသည္မွာ ရခိုင့္ပညာတတ္မ်ိဳးခ်စ္လူတန္းစားႏွင့္ ရခိုင့္ပညာမတတ္မ်ိဳးခ်စ္လူတန္းစာ ကြာဟနီမႈတရပ္ကို ေအနိထ္ိျမင္တြိ႔ျခင္းျဖစ္၏။
ငါ…ေအေဒလီၿမိဳ႔ကို ဇာပိုင္ေရာက္ပါလတ္ေလခ်င့္…..အေတြးက ကန္႔လန္႔ျဖတ္ၿပီး ၀င္ပါလတ္၏။ ေဒလီၿမိဳ႔ကိုေရာက္ဖို႔ ေမဇူးရမ္းမွာ (Mizoram, one of states of India) ငါ သံုးႏွစ္နီပါး နီခသိမ့္ေရမလားကု……အေတြးတိက ဇာကိုေတြးလို႔ ေတြးရမွန္းမသိေအာင္ ၀င္လာၾက၏။ ဇာပင္ေျပာေျပာ ေမဇူရမ္းကို ပိုက္လိုက္လို႔မရ။ ၀ဲပပိုက္လိုက္က မရ။
ခိုင္ျမသိန္း (ေခ်ာင္သာႀကီး)
Glada Hudik
No comments:
Post a Comment