ေအာင္ျမင္မႈသည္
အတြင္း၊ အျပင္ႏွစ္ခုစလံုးျဖစ္ႏိုင္၏။ အျပင္ဘက္-၄င္းသည္ ေကာင္းမြန္ေသာ
အလုပ္တခု (၀ါ) ေအာင္ျမင္မႈအပၚေအာက္ၿခီခံ၍ လူအဖြဲ႔အစည္းမွ
အသိအမွတ္ျပဳျခင္းသည္ အျပင္ဘက္၏တိုင္တာျခင္းပင္ျဖစ္၏။ အတြင္း-၄င္းသည္လည္း
လိုအင္ဆႏၵတခု ၿပီးျပည့္ စံုသည့္အခါ (၀ါ) အလုပ္တာ၀န္တခု
ၿပီးစီးေအာင္ျမင္လားသည့္အခါ ထိုေအာင္ျမင္မႈအား
အျပည့္အ၀ေက်နပ္ႏွစ္သိမ္းျခင္း၊ အားရ၀မ္းေျမာက္ျခင္း၊ ၾကည္ႏုျခင္းမ်ား၏
စိတ္ခံစားခ်က္ ပင္ျဖစ္သည္။ ဇာပိုင္စြာကို ေအာင္ျမင္မႈ၏မွန္ကန္ေသာ
အတိုင္းအတာျဖစ္သည္ဟု ေျပာရမည္နည္း--အျပင္ဘက္၏ Accolades ကို ေျပာရမည္လား
သို႔မဟုတ္ အတြင္းစိတ္၏ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္ျခင္းႏွင့္
ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းကိုေျပာရမည္လား။
ေအာင္ျမင္မႈကို က်န္ေတာ္႐ို႔ကိုယ္တိုင္၌ဟိေသာ သက္ေတာင့္သက္သာဟိသည့္ အနိမ့္အျမင့္ ဒီဂရီနန္႔လည္း တိုင္းတာ၍ရႏိုင္ပါသည္။ က်န္ေတာ္႐ို႔သည္ က်န္ေတာ္႐ို႔၏ ပင္ကိုယ္မူလ သဘာ၀ႏွင့္ကိုက္ညီေသာ လားလာလႈပ္ယွားနီထိုင္ၾကသည့္အခါ ဤအနိမ့္အျမင့္ဒီဂရီ အတိုင္အတာ ျဖစ္လာတတ္ၾကသည္။ ေပၚလာတတ္ၾကသည္။ အကယ္၍ က်န္ေတာ္႐ို႔၏ လိုအင္ဆႏၵစိတ္တိုင္းမက် (၀ါ) လက္ခံအတည္ျပဳထားသည့္နည္းလမ္းသည္ သဘာ၀ႏွင့္ မကိုက္ညီဟု ကိုယ္တိုင္သိျမင္လာသည့္အခါ တခုခုလိုအပ္နီဆဲ၊ လို၍ ဟာ၍နီဆဲပင္ျဖစ္သည္။
ေခါတ္သစ္စီမံခန္႔ခြဲမႈနည္းပညာက ေက်နပ္ႏွစ္သိမ္းႏိုင္ေသာ အလုပ္သမားေကာင္းတဦးသည္ လႈံ႔ေဆာ္တိုက္တြန္းမႈ အားနည္းႏိုင္သည္ဟု ညႊန္းျပၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင္းကုမၸဏီ (၀ါ) အဖြဲ႔အစည္းအား အက်ိဳးမျပဳႏိုင္ပါ။ ေျပာရဖို႔ဆိုပါေက မတင့္တိမ္မေရာင့္ရဲျဖစ္ျခင္း တခုတည္းနန္႔ အတင္အဓမၼလႈံ႔ေဆာ္စီျခင္းသည္ အႏႈတ္လကၡဏာဆင္ေသာ ခ်ဥ္းကပ္းမႈ တခုသာျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ လူအမ်ားကအျပဳသေဘာဆင္ေသာ ေသေသခ်ာခ်ာ ေက်နပ္မႈရဟိလာၾကေသာအခါ သူ႐ို႔သည္ သူ႐ို႔၏ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း၊ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းခံစာခ်က္မ်ားကို တျခားသူမ်ားႏွင့္ မွ်၀ီလာခ်င္ၾကသည္။ တျခားသူမ်ားကိုလည္း ေရာင့္ရဲတင့္တိမ္စီခ်င္ႀကၿပီး၊ တျခားသူမ်ားအတြက္ လူမႈေရးလုပ္ငန္းမ်ား စတင္လုပ္ေဆာင္လာၾကသည္။ သူရို႔၏ တိုက္တြန္းလႈံ႔ေဆာ္မႈ အဆင့္အတန္းမ်ားသည္လည္း အမ်ားသူတကာထက္ ျမင့္မားလာႀကၿပီး၊ ပို၍ပို၍ ေကာင္းမြန္လာၾကသည္။ သူရို႔သည္ အလုပ္ခြင္ထဲ၌ နစ္ေပ်ာ္လာၾကၿပီး၊ ပို၍စိတ္၀င္စားလာလ်က္ ႏိုင္နင္းစြာလုပ္ႏိုင္လာၾကသည္။ ဤသည္မွာ မဟတၱမဂႏၵီ၏ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေဖၚျပခ်က္တခုျဖစ္သည္။
ေအာင္ျမင္မႈကို က်န္ေတာ္႐ို႔ကိုယ္တိုင္၌ဟိေသာ သက္ေတာင့္သက္သာဟိသည့္ အနိမ့္အျမင့္ ဒီဂရီနန္႔လည္း တိုင္းတာ၍ရႏိုင္ပါသည္။ က်န္ေတာ္႐ို႔သည္ က်န္ေတာ္႐ို႔၏ ပင္ကိုယ္မူလ သဘာ၀ႏွင့္ကိုက္ညီေသာ လားလာလႈပ္ယွားနီထိုင္ၾကသည့္အခါ ဤအနိမ့္အျမင့္ဒီဂရီ အတိုင္အတာ ျဖစ္လာတတ္ၾကသည္။ ေပၚလာတတ္ၾကသည္။ အကယ္၍ က်န္ေတာ္႐ို႔၏ လိုအင္ဆႏၵစိတ္တိုင္းမက် (၀ါ) လက္ခံအတည္ျပဳထားသည့္နည္းလမ္းသည္ သဘာ၀ႏွင့္ မကိုက္ညီဟု ကိုယ္တိုင္သိျမင္လာသည့္အခါ တခုခုလိုအပ္နီဆဲ၊ လို၍ ဟာ၍နီဆဲပင္ျဖစ္သည္။
ေခါတ္သစ္စီမံခန္႔ခြဲမႈနည္းပညာက ေက်နပ္ႏွစ္သိမ္းႏိုင္ေသာ အလုပ္သမားေကာင္းတဦးသည္ လႈံ႔ေဆာ္တိုက္တြန္းမႈ အားနည္းႏိုင္သည္ဟု ညႊန္းျပၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင္းကုမၸဏီ (၀ါ) အဖြဲ႔အစည္းအား အက်ိဳးမျပဳႏိုင္ပါ။ ေျပာရဖို႔ဆိုပါေက မတင့္တိမ္မေရာင့္ရဲျဖစ္ျခင္း တခုတည္းနန္႔ အတင္အဓမၼလႈံ႔ေဆာ္စီျခင္းသည္ အႏႈတ္လကၡဏာဆင္ေသာ ခ်ဥ္းကပ္းမႈ တခုသာျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ လူအမ်ားကအျပဳသေဘာဆင္ေသာ ေသေသခ်ာခ်ာ ေက်နပ္မႈရဟိလာၾကေသာအခါ သူ႐ို႔သည္ သူ႐ို႔၏ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း၊ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းခံစာခ်က္မ်ားကို တျခားသူမ်ားႏွင့္ မွ်၀ီလာခ်င္ၾကသည္။ တျခားသူမ်ားကိုလည္း ေရာင့္ရဲတင့္တိမ္စီခ်င္ႀကၿပီး၊ တျခားသူမ်ားအတြက္ လူမႈေရးလုပ္ငန္းမ်ား စတင္လုပ္ေဆာင္လာၾကသည္။ သူရို႔၏ တိုက္တြန္းလႈံ႔ေဆာ္မႈ အဆင့္အတန္းမ်ားသည္လည္း အမ်ားသူတကာထက္ ျမင့္မားလာႀကၿပီး၊ ပို၍ပို၍ ေကာင္းမြန္လာၾကသည္။ သူရို႔သည္ အလုပ္ခြင္ထဲ၌ နစ္ေပ်ာ္လာၾကၿပီး၊ ပို၍စိတ္၀င္စားလာလ်က္ ႏိုင္နင္းစြာလုပ္ႏိုင္လာၾကသည္။ ဤသည္မွာ မဟတၱမဂႏၵီ၏ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေဖၚျပခ်က္တခုျဖစ္သည္။
ေအာင္ျမင္မႈအတြင္း၌ က်န္ေတာ္ရို႔၏ ဘ၀ပံုပန္းသ႑ာန္ အားလံုးပါ၀င္ႏိုင္သည္။ အက်ံဳး၀င္ႏိုင္သည္။ တခ်ိဳ႔ေသာ ပညာသည္အလုပ္သမားမ်ား သူရို႔၏လုပ္ငန္းခြင္ အသီးသီး၌ ခ်ီးက်ဴးျခင္းခံရႏိုင္ေၾကာင္း ခံရႏိုင္ၾကပါလိမ့္မည္။ ေဂါင္းေဆာင္မ်ားသည္လည္း သူရို႔၏ နယ္ပယ္ေဒသ အသီးသီးမ်ားထဲ၌ ေကာင္းခ်ီးၾသဘာျပဳျခင္းခံရေကာင္း ခံရၾကပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ မိသားစုမ်က္ႏွာစာ၌ကား လံုးလံုးလ်ားလ်ား ပ်က္ကြက္သူမ်ားျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ ၾကသည္။ တခ်ိဳ႔တခ်ိဳ႔ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ား မိသားစုမ်ားအတြက္ အလြန္ေကာင္းေသာ အိမ္ေထာင္ဦးစီးမ်ား ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ၾကေသာ္လည္း လူအဖြဲ႔အစည္းအတြက္ကား ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ဦးစီးဦးေဆာင္ရန္ကား မတတ္စြမ္းႏိုင္ၾကပါ။ ဘုရားတရားအလွဴလုပ္ငန္းခြင္ မ်ား၌ ႆဒါအေလွ်ာက္ လြတ္လပ္စြာပူးေပါင္းပါ၀င္သကဲ့သို႔ က်န္ေတာ္ရို႔သည္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအက်ိဳးအတြက္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ၾကရာ၌ လံုး၀လြတ္လပ္သူမ်ား ျဖစ္သင့္သည္။ သင္သည္ သရက္ခင္းဥယိုင္ထဲ၌ သရက္ပင္တပင္ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ မ်ိဳးစိ့ခ်ရာ၌ တာ၀န္ယူၾကည့္ပါ။ ၄င္းသရက္ပင္ ႀကီးျပင္းလာသည့္အခါ သင္အား၊ သင့္အသိုင္းအ၀ိုင္းႏွင့္ တျခားေသာလူသားမ်ားအား ခ်ိဳျမေသာသရက္သီးမ်ားမွ ေရာင္ျပန္ ဟပ္ပါလိမ့္မည္-ဟုဆိုပါလ်င္-သရက္သီးအစိ့သည္ ဇာလုပ္ငန္းတာ၀န္ကို ေဆာင္ရြက္ ခပါသနည္း။ အျမင္သေဘာအားျဖင့္ မည္သည့္ခက္ခဲ့မႈကိုမွ ေဖၚေဆာင္ခပံု မေပၚေသာ္လည္း သရက္သီးအစိ့မွ တဖန္သရက္သီးအျဖစ္၏ အမွန္တရားကား ဆက္လက္က်န္ဟိနီ ဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ သဘာ၀တရားပင္ျဖစ္သည္။
ပဇာေၾကာင္း က်န္ေတာ္ရို႔လူသားမ်ား “ေအာင္ျမင္မႈ” ကို ရဟိလိုၾကပါသနည္း-ဟုဆိုလွ်င္ ေအာင္ျမင္မႈသည္ ေက်ာ္ေဇာကိတၱဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုစီ၏။ ေအာင္ျမင္မႈအထြတ္အထိပ္၌ ေရာက္ဟိနီစီတတ္၏။ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ္းမႈႏွင့္ျပည့္စံုစီျခင္း၊ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းႏွင့္ျပည့္စံုစီျခင္း၊ လိုအင္ဆႏၵျပည့္စံုစီျခင္း၊ ေလာဘတရားအတိုင္း ျပည့္စံုသည့္အျဖစ္မ်ားႏွင့္ အေဖၚျပဳတတ္္ရ၏။ ေအာင္ျမင္မႈသည္ က်န္ေတာ္႐ို႔ကိုယ္တိုင္ လက္တြိ႔ခံစား၊ စံစားရသည့္ ထူးျခားေသာ လကၡဏာတရပ္ ျဖစ္သည္။ ၄င္းကိုပင္ “အလံုးစံုျပည့္စံုေသာ တန္ခိုးအာဏာႀကီးမားျခင္းျဖစ္၏” ဟု ဆို၏။ က်န္ေတာ္ရို႔သည္ ေအာင္ျမင္လိုေသာ ျပင္ျပမႈစိတ္ဆႏၵဟိေသာေၾကာင့္ ထိုေအာင္ျမင္မႈ ႀကီးႀကီးမားမား ဆြတ္ခူးႏိုင္ၾကသည္။ ႀကီးက်ယ္ခန္႔နားလိုၾကသည့္ အေၾကာင္းအရင္းမွာ က်န္ေတာ္ရို႔လူသားမ်ား၌ တြီးေခၚႏိုင္ေသာဥာဏ္စြမ္းရည္မ်ား ဟိ၍ပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင္း က်န္ေတာ္ရို႔သည္ အရာရာတိုင္းကို အႏိုင္ရလိုၾကသည္။ အရာရာတိုင္းကို ျပည့္စံုလိုၾကသည္။
အကယ္၍ က်န္ေတာ္ရို႔သည္ ေအာင္ျမင္မႈအဓိပၸါယ္အလံုးစံုကို နားလည္ၾကပါလ်င္ က်န္ေတာ္ရို႔၏ေအာင္ျမင္မႈသည္ တစံုတေယာက္ေယာက္၏ ယွ်ံဳးနိမ့္ျခင္း၌မွီခိုအားထားျခင္း မျပဳသင့္ (သို႔မဟုတ္) ပုဂၢိဳလ္တဦးဦးအားျဖဳတ္ခ်၍ အႏိုင္ရယူျခင္းလည္း မျဖစ္စီသင့္။ က်န္ေတာ္ရို႔၏ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း၊ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းသည္ အျခားပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ ၀မ္းနည္းႀကြိကြဲျခင္း၊ ပူဆြဲေသာကမ်ားအေပၚ အားရမွီခိုအႏိုင္ယူျခင္းလည္း မျဖစ္စီရေပ။ တျခားသူမ်ား၏ ဒုကၡေ၀ဒနာခံစာရျခင္းကိုလည္း က႐ုဏာသက္တတ္ရမည္။ စာနာေထာက္ထားတတ္ရမည္။ ထို႔အတူ သူရို႔၏အမွန္စင္စစ္ေပ်ာ္ရႊင္မႈ၊ ၀မ္းေျမာက္ၾကည္ႏုမႈကိုလည္း အတြိ႔အၾကံဳအျဖစ္ သင္ခန္းစာယူတတ္ၾကရမည္။
လကၤာဒီပကၽြန္း (လက္ဟိသီရိလကၤာႏိုင္ငံ) မွ ေအာင္ပြဲ႔ႏွင့္အတူ ျပန္ေရာက္လာေသာ ရာမအား “လကၤာဒီပစစ္ပြဲ႔အား မည္ကဲ့သို႔ေအာင္ျမင္ခပါသနည္း” ဟု မီးလာၾကသည့္အခါ သူအားစစ္ပြဲ႔အတြင္း ကူညီေဆာင္ရြက္ပီးၾကသည့္ မဟာ..ဟာႏုမာန္ေမ်ာက္တပ္မဟာႀကီး အပါအ၀င္၊ အျခားစစ္သည္ေတာ္ႀကီးမ်ား၊ စစ္သူႀကီးမ်ားအား တဦးမက်န္ဂုဏ္ျပဳခ်ီးက်ဴး ေျဖဆို၏။ စင္စစ္မွန္ကန္ေသာ ေအာင္ျမင္မႈသည္ တျခားပုဂၢိဳလ္မ်ားအားလည္း ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏုစီ၏။ အသင္းအဖြဲ႔တခုလံုး ဂုဏ္ျပဳခ်ီးက်ဴးရာ၌လည္း ေတးကဗ်ာတပုဒ္ကဲ့သို႔ ၾကည္ႏု၀မ္းေျမာက္စီ၏။ စစ္မွန္ေသာေဂါင္းေဆာင္တဦး (၀ါ) အေစခံ၀န္ထမ္းေဂါင္းေဆာင္ တဦးသည္ တဦးတေယာက္တည္း ေအာင္ျမင္မႈရယူျခင္း မဟုတ္စီဘဲ အသင္းအဖြဲ႔စည္းတခုလံုးကို ေအာင္ျမင္မႈႏွင့္အတူ သူရို႔၏ (အသင္း၀င္၊ အဖြဲ႔၀င္) ဂုဏ္အခ်ိန္အ၀ါကို လက္တြဲျမႇင့္တင္ယူေဆာင္လားၾကသည္။ မယ္သီတာဟိေသာနီရာကို တိတိက်က် သတင္းရယူၿပီးေနာက္ လကၤာဒီပကၽြန္းမွ မဟာ..ဟာႏုမာန္ေမ်ာက္ ျပန္ေရာက္လာသည့္အခါ မယ္သီတာဟိေသာနီရာသတင္းကို ရာမထံသို႔တိုက္ရိုက္မဆက္သ ဘဲ၊ ဟာႏုမာန္သည္ တျခားပူးေပါင္းပါ၀င္ၾကသည့္ ေမ်ာက္စစ္သည္ေတာ္မ်ားအားစုရံုးၿပီး ထိုေမ်ာက္စစ္သည္ေတာ္မ်ားအား မယ္သီတာဟိသည့္ နီရာသတင္း ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေအာင္ျမင္စြာရယူျခင္း သံတမာန္အဖြဲ႔၌ အားလံုးပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈေၾကာင့္ ဤသတင္းကို ရဟိႏိုင္ခသည္ဟု ခ်င္းျပသည္။ ထိုသတင္းကိုလည္း ရာမထံသို႔ အတူတကြဆက္သၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမ်ာက္တိုင္းေမ်ာက္တိုင္း တန္းတူပူးေပါင္းပါ၀င္မႈေၾကာင့္ မယ္သီတာအား ရွာေဖြတြိ႔ဟိခသည္ဟု ခံယူၾကသည္။ ဤသည္မွာ တကိုယ္ေကာင္းမဆံေသာ စစ္မွန္သည့္ ေဂါင္းေဆာင္ (၀ါ) အေစခံ၀န္ထမ္းလိုေသာ ေဂါင္းေဆာင္ရို႔၏ ေအာက္ၿခီခံက်ေသာ အမ်ားပူးေပါင္းပါ၀င္လိုေသာ အသင္းအဖြဲ႔စိတ္ဓါတ္ပင္ျဖစ္၏။
ဘုရားသခင္သည္ က်န္ေတာ္ရို႔အား အေယာက္တိုင္းစီ၏ ထူးျခားေသာဂုဏ္၀ိေသႆကို ဖန္တီပီးခသည္ဟု ဆိုပါလ်င္ က်န္ေတာ္ရို႔သည္ မိမိကိုယ္ကိုမိမိ ယံုၾကည္သူမ်ား ျဖစ္ၾကရမည္။ ေလာကႀကီးအတြင္း၌ အတုအပလုပ္ေဆာင္ၾကသည့္အခါ (သို႔မဟုတ္) သူတပါးအား မွာၾကားလိုေသာသတင္းကို ကိုယ္တိုင္သယ္ယူပို႔ေဆာင္လာၾကသည့္အခါ မိမိကိုယ္ကိုမိမိ မွီခိုသူမ်ားျဖစ္ၾကရမည္။ က်န္ေတာ္ရို႔သည္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ယံုၾကည္သူမ်ားျဖစ္ၾကရမည္။ အကယ္၍ က်န္ေတာ္ရို႔ တစံုတေယာက္ေယာက္အား အတုအပလုပ္၍ ေအာင္ျမင္မႈကို ရဟိလွ်င္ ထိုေအာင္ျမင္မႈသည္ တျခားေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္လည္း သက္ဆိုင္သည္။ ဆက္စပ္မႈဟိသည္။ ဒုတိယအားျဖင့္ က်န္ေတာ္ရို႔သည္ လြတ္လပ္သူမ်ားျဖစ္ၾကရမည္။ ၿပီးမွ မိမိအလုပ္ကို ဆက္လုပ္ပါ။
အျမင္သေဘာအားျဖင့္ အေရးပါအရာမေရာက္သည့္ လႈပ္ယွားမႈကအစ-တျခားသူမ်ားအကူ အညီမပါဘဲ မိမိနီသည့္အိမ္ခန္း သပ္သပ္ယပ္ယပ္ ျဖစ္လာစီရန္၊ မိမိအ၀တ္အစားမ်ားကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ဂရုတစိုက္ျဖစ္စီရန္ႏွင့္ သန္႔ယွင္းေသာရီခ်ိဳးခန္းတခု အၿမဲျဖစ္နီစီရန္ မိမိကိုယ္ကို လြတ္လပ္စြာပူးေပါင္းပါ၀င္ျခင္းသည္ မိမိကိုယ္တိုင္လုပ္၍ ရႏိုင္ပါတကားဟု ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ယံုၾကည္မႈရလာစီလိမ့္မည္။ ဤသည္မွာ မိမိကိုယ္ကိုမိမိ လြတ္လပ္ေသာ လမ္းသြယ္၌ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ျခင္းျဖစ္၏။ဘာသာျပန္
ခိုင္ျမသိန္း (ေခ်ာင္းသာႀကီး)
၁၂၊ ၁၀၊ ၂၀၀၄၊
Dum Dum Central Jail, Kolkatta, India.
Thusday, September 28, 2004 ထုတ္ The Times of India သတင္းစာပါ {တရားေဟာေသာမဟာေဗာဓီး The Speaking Tree} အခန္းက႑မွ စာရြီးဆရာ ဆြာမိနိပၡိလာနႏၵ (Swami Nakhilananda) ရြီးသားေဖၚျပေသာ {Secret of Success: Team Spirit} အား ရခိုင္ဘာသာသို႔ သင့္ေလွ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္ဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment